Welkom bij TKE Home Solutions (voorheen Thyssenkrupp Home Solutions)

Skip Navigation

Veilig online kerstinkopen doen

De afgelopen jaren is vooral de groep 55-plussers steeds meer online gaan shoppen. Tussen 2012 en 2019 zijn de aankopen van de leeftijdscategorieën 55-65, 65-75 en 75+ procentueel het hardst gegroeid van alle Nederlanders. Voor degenen die nog nooit online hadden gewinkeld, was de coronacrisis van dit jaar veelal het laatste zetje. Er is dus een grote kans dat ook u weleens iets online heeft gekocht. Bent u nog niet bekend met online winkelen? Dan helpen we u in dit artikel graag op weg. Want om drukte in de winkelstraten te voorkomen en om corona-proof kerstinkopen te doen, winkelen we dit jaar vooral via het internet.

Hoe online winkelen werkt

Zoek op de computer, telefoon of tablet op wat u nodig heeft. U kunt hiervoor een zoekopdracht geven in Google, maar u kunt ook direct naar de website van uw favoriete winkel gaan. De meeste bekende winkels hebben namelijk ook een webwinkel. Denk aan Blokker, Bruna, HEMA en Intertoys. Daarnaast is een zeer bekende website Bol.com. Hier kunt u werkelijk van alles en nog wat bestellen; van kleurpotloden en kerstkaarten tot boeken en staafmixers. Vul uw digitale winkelmandje, maak een account aan om af te rekenen en na enkele muisklikken worden de kerstcadeaus voor uw (klein)kinderen bij u thuisbezorgd.

Veilig online kerstcadeaus kopen

Veel ouderen zijn erg voorzichtig bij het winkelen en betalen via het internet, wat geheel terecht is. Men blijkt het vooral lastig te vinden om te herkennen of een webwinkel wel veilig is. Er zijn een aantal dingen waar u op kunt letten als u winkelt via het internet:

  • Let op of u een slotje linksboven in uw internetbalk ziet staan, dit betekent dat uw bezoek aan deze webwinkel beveiligd is.
  • Let op of er https voor het website-adres staat, dit betekent - heel technisch - dat uw gegevens versleuteld zijn en dat al het verkeer tussen u en de webwinkel die u bezoekt onleesbaar is voor anderen.
  • Let op of de webwinkel een waarborg of keurmerk heeft. Vaak vindt u het logo van Thuiswinkel Waarborg onderaan een website. Winkelen in een webwinkel met dit waarborg geeft u een aantal zekerheden.
  • Lees voordat u bestelt ook even wat de opties zijn om te ruilen of retourneren. Deze mogelijkheid is altijd fijn, maar vooral als het gaat om cadeaus voor een ander. Vaak vindt u deze informatie via een linkje onderaan de website.

Betalen via uw eigen bank

Bij vrijwel alle Nederlandse webwinkels kunt u tegenwoordig afrekenen met iDeal. Dit is een zeer bekende betalingsmethode van de Nederlandse banken en geeft u de mogelijkheid om te betalen via uw eigen bank. Het is daarvoor wel belangrijk om te beschikken over internetbankieren. Bij sommige webwinkels kunt u ook betalen met een bankoverschrijving of zelfs achteraf via een service als Klarna. Op de website van Seniorweb leest u veel nuttige informatie en tips over betalen in webwinkels.

Bestel op tijd

Dat online winkelen makkelijk en snel gaat, betekent rond de feestdagen helaas niet dat uw bestelling ook snel wordt geleverd. Elk jaar rond deze tijd is er een flinke toename in online bestellingen, maar dit jaar wordt vanwege COVID-19 nog meer drukte verwacht. De druk op de post- en pakketservices is nu al merkbaar, dus bestel uw kerstcadeaus ruim op tijd.

Online korting krijgen

Kijk ook bij het online winkelen of u misschien korting krijgt. Soms vindt u een speciale code in de webwinkel zelf, bijvoorbeeld om uw bestelling gratis te laten verzenden. Ziet u deze code? Noteer deze dan even op papier. De kortingscode moet u invullen bij het afrekenen en dan heeft u hem bij de hand. Veel webwinkels geven ook een korting als u zich aanmeldt voor hun nieuwsbrief. Het is slim om dat te doen. Na het aanmelden voor de nieuwsbrief ontvangt u gelijk een kortingscode in uw mailbox. Afmelden voor de nieuwsbrief kan eventueel weer na het betalen van uw bestelling.

Shop lokaal en cultureel

Ten slotte is het belangrijk om ons te realiseren hoe moeilijk sommige winkeliers het op dit moment hebben. Veel MKB’ers gaan gebukt onder de maatschappelijke en economische gevolgen van het coronavirus. Nú is het moment om hen te steunen. Heeft u een favoriet speelgoedwinkeltje waar u graag kwam voor de coronacrisis? Of bezocht u graag de lokale boekhandel? Neem dan de moeite om eerst hun website te bezoeken. Vaak hebben ook kleine ondernemers een webwinkel of zijn ze bereid om uw kerstcadeaus bij u thuis te bezorgen. En wist u dat een Museumkaart ook online kan worden besteld? Hiermee geeft u een prachtig cadeau en steunt u ook nog eens de culturele sector.

Heeft u hulp nodig?

Wilt u onder begeleiding oefenen met het doen van een online aankoop of heeft u hulp nodig? Vraag dan gerust een familielid of een van uw kleinkinderen om mee te kijken bij uw eerste online bestelling. U zult merken dat het niet ingewikkeld is, maar een extra paar ogen bij dit nieuwe online avontuur kan prettig zijn. Ontvangt u op dit moment geen bezoek? Dan kunt u ook via videobellen uw scherm delen, zodat iemand u op afstand kan helpen. U kunt dan tijdens het videobellen een aankoop doen in de webwinkel, terwijl degene met wie u videobelt meekijkt op uw scherm. Lees hier meer over videobellen.

Veel online winkelplezier!

Vraag uw gratis informatiepakket vandaag nog aan

gratis informatiepakket tk home solutions

Maak gebruik van ons voordeel en krijg tot €1000 korting!

Graag ontvangen wij ook uw voornaam
Wij ontvangen graag ook uw achternaam
Voer uw telefoonnummer in
Mogen wij uw e-mail adres ook ontvangen?
Vul hier een geldig email adres in

Bevestig de wettelijke kennisgeving

Hartelijk dank voor uw trapliftbrochure aanvraag

Wij hebben uw gegevens in goede orde ontvangen. Wij zullen binnenkort met u contact opnemen om uw situatie te bespreken zodat wij u de juiste informatie kunnen toesturen of zelfs een afspraak kunnen maken met één van onze adviseurs bij u thuis.

Indien u in de tussentijd vragen heeft, kunt u ons altijd bereiken op ons gratis telefoonnummer 0800 5003.

Wilt u een traplift- of huisliftbrochure? Vraag hier uw gratis brochure aan

Graag ontvangen wij ook uw voornaam
Wij ontvangen graag ook uw achternaam
Voer uw telefoonnummer in
Mogen wij uw e-mail adres ook ontvangen?
Vul hier een geldig email adres in

Bevestig de wettelijke kennisgeving

Hartelijk dank voor uw brochure aanvraag

Wij hebben uw gegevens in goede orde ontvangen. Wij zullen u de gevraagde traplift- en huisliftbrochure toesturen. Indien u uw telefoongegevens heeft achtergelaten, nemen wij tussentijds nog even contact met u op om ervoor te zorgen dat u de juiste informatie van ons zult ontvangen of zelfs een afspraak kunnen maken met één van onze adviseurs bij u thuis.

Indien u in de tussentijd vragen heeft, kunt u ons altijd bereiken op ons gratis telefoonnummer 0800 5003.

Met vriendelijke groeten,
Bert Grootjen
Algemeen Directeur
thyssenkrupp Home Solutions NV, branch NL

Terug naar boven

Neem voor meer informatie contact met ons op.

Voor vragen, kunt u ook gratis bellen met:
0800-5003

Terug

Afspraak maken

Ja, ik heb interesse in een gratis adviesgesprek.

Of het nu gaat over uw persoonlijke situatie, het type lift, financieringsmogelijkheden of de aanvraag van een subsidie. Wij beantwoorden al uw vragen.

Graag ontvangen wij ook uw voornaam
Wij ontvangen graag ook uw achternaam
Graag ontvangen wij ook uw telefoonnummer, zonder spaties
Terug

Ik wordt graag teruggebeld

Heeft u vragen of verzoeken? Wij bellen u graag terug.

Graag ontvangen wij ook uw voornaam
Wij ontvangen graag ook uw achternaam
Graag ontvangen wij ook uw telefoonnummer, zonder spaties
Terug

Ontvang de uitgebreide brochure

Ja ik ontvang graag de gratis brochure met uitgebreide informatie over de producten van TK Home Solutions.

Graag ontvangen wij ook uw voornaam
Wij ontvangen graag ook uw achternaam
Graag ontvangen wij ook uw telefoonnummer, zonder spaties

Afspraak maken

Dank u, uw verzoek is succesvol ingediend. Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Ik wordt graag teruggebeld

Dank u, uw verzoek is succesvol ingediend. Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Ontvang de uitgebreide brochure

Dank u, uw verzoek is succesvol ingediend. Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Afspraak maken

Er is hier iets fout gegaan. Probeer het nog eens. Dank u wel.

Ik wordt graag teruggebeld

Er is hier iets fout gegaan. Probeer het nog eens. Dank u wel.

Ontvang de uitgebreide brochure

Er is hier iets fout gegaan. Probeer het nog eens. Dank u wel.